Online De makkelijkste manier om een kaartje te kopen is via onze website. In onze agenda vindt je alle informatie over onze programma's. Daar vindt je ook de ticketlink waarmee je je kaartje kunt kopen. Het liefst hebben we dat je een account aanmaakt, maar het hoeft niet. Je kunt ook zonder account een kaartje kopen zonder dat je je gegevens moet achterlaten. Wel vragen we je om je postcode, met die informatie zorgen we dat we onze dienstverlening aan ons publiek kunnen verbeteren. Heb je vragen over het ticketsysteem, of kan je niet betalen via ons systeem, bel dan met ons algemene nummer 070 3933348, of mail naar kassa@laaktheater.nl.
We hopen natuurlijk dat je alle informatie die je wilde hebben kon vinden op deze site. Toch zijn er wat vragen die vaak aan ons worden gesteld. We zetten ze even voor je op een rij. Kan je toch geen antwoord vinden? Stuur ons gewoon even een mailtje en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Veel gestelde vragen:
Hoe koop ik online een kaartje?
Hoe koop ik een kaartje via de kassa?
U kunt op de voorstellingsdag een kaartje kopen aan de kassa. Deze is een uur voor aanvang open.
Kan ik een kaartje reserveren?
Via kassa@laaktheater.nl reserveert u eenvoudig een kaartje. Vermeld wel uw voor- en achternaam, de voorstelling en datum/tijd en uw telefoonnummer. Wij sturen u dan een ticketlink om het kaartje vooraf te kunnen kopen. Wilt of kunt u niet vooraf online betalen, geen probleem. U kunt ook uw kaartje afhalen bij de kassa op de voorstellingsdag. Komt u wel op tijd. Wij raden u aan om minimaal een half uur van tevoren uw kaartje op te halen. Indien u niet op tijd bent voor de aanvang en de voorstelling is uitverkocht dan is het mogelijk dat wij uw kaartje weggeven aan iemand op onze wachtlijst.
Kan ik mijn Ooievaarspas bij jullie gebruiken?
Jazeker. Op vertoon van de Ooievaarspas bij de kassa krijg je 50% korting op je kaartje. Neem je pas mee wanneer je je kaartje komt ophalen. Wij accepteren alleen persoonlijke passen!
Hoe werkt de wachtlijst?
Het is mogelijk dat de voorstelling uitverkocht is. Wij kunnen u op onze wachtlijst plaatsen. Stuurt u dan uiterlijk 24 uur van tevoren een mailtje naar kassa@laaktheater.nl. Vermeld wel uw voor- en achternaam, de voorstelling en datum/tijd en uw telefoonnummer. Een dag voor aanvang weten wij vaak of er kaartjes geretourneerd zijn of dat er mensen verhinderd zijn. Zodra er kaartjes beschikbaar komen zullen wij u bellen. U kunt ook naar de kassa komen en even wachten. U loopt dan wel het risico dat er geen kaartjes beschikbaar zijn.
Ik wil mijn kaartje retourneren
U kunt uw gekochte kaartje maximaal 48 uur voor de voorstelling nog retourneren. Stuur daarvoor alstublieft een mailtje naar kassa@laaktheater.nl en zet daarbij over welke voorstelling het gaat, het aantal te retourneren kaartjes en uw naam en rekeningnummer. Wij zullen binnen enkele weken het bedrag op uw rekening terugstorten.
Wat doen jullie met mijn gegevens?
Wanneer je een kaartje bij ons koopt kan het zijn dat we wat gegevens nodig hebben. Het kan handig zijn wanneer - bijvoorbeeld - de voorstelling geannuleerd is, wij u kunnen bereiken om u te waarschuwen. Ook doen wij regelmatig onderzoek naar de herkomst, behoeften en wensen van ons publiek. Hiervoor verzamelen we postcodes bij de ticketverkoop. In ons privacystatement leest u wat wij met uw gegevens doen en hoe we zeker stellen dat er geen misbruik gemaakt wordt van uw gegevens.
Kan ik zelf stoelen kiezen in Laaktheater?
In Laaktheater kunt u, behalve wanneer u een beperking heeft, geen plaatsen reserveren. Geen nood: op alle plaatsen in onze zaal zijn de zichtlijnen uitstekend. Heeft u een beperking waardoor u op een bepaalde plaats moet zitten? Bel of mail ons dan alstublieft via 070 3933348, of kassa@laaktheater.nl.
Ik heb een beperking, is Laaktheater toegankelijk voor mij?
Laaktheater is goed toegankelijk voor minder mobiel publiek. Echter, de zaal is circusvormig. dat wil zeggen, rond en steil. De trappen zijn goed begaanbaar voor mensen die trap kunnen lopen met behulp van de leuningen langs de trap. Voor mensen met elektrische stoelen of rollators geldt: geeft u alstublieft aan bij onze kassa dat u een plekje nodig heeft voor uw hulpmiddel en dat u graag vooraan wilt zitten. Wij reserveren dan een stoel voor u en helpen u graag op uw plaats. Wij beschikken niet over een compleet uitgeruste minder validen WC. Wel hebben we indien noodzakelijk een ruimere WC beschikbaar buiten de reguliere WC's.Voor mensen met een hoorbeperking is gehoorondersteuning beschikbaar op aanvraag. Zelf een schrijf- of theatertolk meenemen naar een voorstelling kan natuurlijk ook en we kunnen je (wanneer mogelijk) van tevoren helpen aan de uitgeschreven toneeltekst. Voor ondersteuning of reserveren mailt u (uiterlijk drie werkdagen van tevoren) naar kassa@laaktheater.nl.
Hoe laat gaat het theater open?
De deuren gaan een uur voor de voorstelling open. We vinden het gezellig als u bij ons vooraf iets wilt drinken. Let op! De horeca en de kassa gaan ook pas een uur voor de voorstelling open. Kom dus niet te laat, maar ook niet te vroeg!
Help, ik ben te laat!
Natuurlijk hebben wij er begrip voor wanneer u door omstandigheden niet op tijd bent. De kassa blijft tot een kwartier na aanvang open. Daarna kunt u helaas geen kaartje meer kopen. Vooraf overleggen wij altijd met de artiesten of u na aanvang nog naar binnen mag. Het kan zijn dat wij uitdrukkelijk instructie hebben dat u moet wachten tot na de pauze. Wij vragen hiervoor uw begrip! Bent u onderweg? Bel dan met 070 3933348 om te checken wat de afspraken zijn.
Kan ik meedoen aan een theatervoorstelling?
Absoluut! Wij zijn altijd op zoek naar nieuw talent, doorgewinterde professionals of mensen die ons willen helpen. Aanmelden doe je via deze pagina.
Welke lessen voor mijn kind bieden jullie aan?
Wij bieden een variatie aan lessen aan. Zo focust Maaklab LKTR zich op theater, drum, dans en circus. Kijk hier voor meer informatie. Voor de jeugd is er ook het Laaks Jeugdtheater en voor de jongeren het Laaks Jongerentheater.
Hoe weet ik wanneer een voorstelling plaatsvindt?
Een overzicht van al onze voorstellingen inclusief de data vind je op de agenda pagina. Ik heb een idee. Waar moet ik zijn? Jij en je idee zijn van harte welkom! Ga naar onze pagina om je idee in te dienen en wie weet tot snel! Ik wil mij opgeven als vrijwilliger. Waar moet ik zijn? Wat tof dat je ons team wil komen versterken! Om je als vrijwilliger aan te melden verwijzen wij jou graag naar deze pagina.
Contactgegevens Laaktheater
Ferrandweg 4T, 2523 XT Den Haag
070 393 33 48
info@laaktheater.nl